the end of a journey..

akhirnye, lpas 2 tahun, tamat sudah pengembaraan aku selaku student a-level. rase tak percaye lak dah abes. mane taknye, dulu merungut assignment banyak. skarang, bleh taktau ape nak buat kat umah.. hai..

terpikir gak, same ade aku dapat sesuatu dari pengembaraan ni. adakah ia mempunyai satu pengertian, ataupun sekadar satu persinggahan. adakah ia ade impak terhadap hidup aku, ataupun just satu lg fasa dalam hidup aku yg berlalu tanpe disedari.

puas menilai, jawapan lebih hampir pade yg kedua. dalam 2 tahun ni, aku lg banyak bermain. dahulukan keseronokan dari kepentingan. sudahnye 2 tahun masa keemasan dalam hidup trbazir macam tu jer. aku stelah 2 tahun, masih aku yg same 2 tahun sebelumnye.

namun, dalam seronok2 tu, mungkin ade pengajaran yg aku dapati. cume aku tak sedar. yela, kate sibuk berseronok. masih aku mencari apekah itu. bile pencarian ini akan berakhir, aku pon tak tau. aku berharap bile aku dapati apekah ia, ia tak terlalu lambat.

kite manusia yg lemah, banyak melakukan kesilapan. dengan pengalaman, kite dapat baiki diri kite, dari mase ke mase. sedikit demi sedikit. semoga aku akan dapat mengubah diri aku menjadi insan yg sejati, insya-allah.

jumpe lg.

Posted bySyafiq Ridhwan at 1:37 PM  

0 comments:

Post a Comment