fall from grace

mungkin dah terlambat untuk cite pasal bende nih, lg2 dgn kecanggihan teknologi skrg membuatkan bende ni jd basi, biarpon baru smalam. tp tkpela, asalkan aku dapat cite ape yg di dalam pikiran aku.

holland 1 russia 3. hati rase kecewa pasal lepas 120 minit plus halftime berjuang menahan ngantuk, kalah jugak. holland, team yg aku sokong sejak 98 lg kalah ngan russia, team same yg kne titik ngan spain 4-1 dalam group stage aritu.

ape yg silapnye? banyak, bleh kate sume. holland smalam bkanlah holland yg kite tgk time lwn italy ngan france aritu. memang ketara perbezaannye. segalanye tak menjadi. passing kantoi, defend huru hara. at least first half ok lg. masuk 2nd, sakit hati jdnye. tak taulah knape. dan yg plg tension skali, player holland, esp van bronckhorst(harap btolla aku eja nih) nampak letih dan tak fit. mostly, die berjalan jer, tak berlari dah. berbeza skali ngan player russia, yg nampak fit, biarpon dlam extra time.

ape pon, russia deserve ntuk mnang. diorang main ngan cantik skali, especially arshavin. mmg penggerak pasukan. defend pon solid. nistelrooy jrang2 ade ruang. tahniah pade diorg, especially coach guus hiddink, yg mungkin tak kisah kalau org akan pggil die penderhaka pasal kalahkan team negara sendiri.

so, what now for holland? kebnyakan player diorg masih mude, so most of the squad will be there at 2010 for world cup. hopefully, diorg akan deliver mase tu. van basten mungkin kecewa, tak dapat mng euro seperti yg dijanjikan. tp tkpela,the future might belong to them.

untuk aku? takpela. at least, germany masih dalam tournament. so harap2 they'll make it all the way n become champs. aku akan menuggu taun2 berikutnye ngan penuh harapan ntuk holland.

jumpe lg.

Posted bySyafiq Ridhwan at 3:05 AM  

0 comments:

Post a Comment