bad day....

masuk hari ni, jumaat, dah 3 hari aku tak bekerja. mesin yg aku handle tu rosak, dan skrang dalam proses pembaikan. sementara itu, aku dipakse bercuti tanpe gaji. masih takde berite dari syarikat, mungkin minggu ni tutp terus. maknenye aku dah kerugian gaji seminggu. hai..

pd ari rabu, aku keluar jumpe rakan lame dkat mid valley. rancangannye nak menonton filem hellboy. macam biase, takde lesen dengan kereta, kena naik public arr. janji pkol 3, tp macam biase, janji melayu. pkul 2.45 aku bru keluar rumah. hahaha, takpela, dalam hati pnuh yakin, lambat sikit je. lgpun, die pun kate die akan lmbat.

tp, segalenye serba tk menjadi. hajat di hati nak try naik bas. so, dengan penuh keyakinan aku trun di stesen bangsar. nampak bas yg ade signboard bertulis mid valley, aku segera naik.

tibe2, aku tgk bas tu lalu jalan yg lain. dan tibe2 jgak, die berenti kat cm. sume penumpang trun. aku yg dalam kebingungan pon disuruh turun oleh driver.aku yg semakin konfuse pun trun patuh dgn arahan driver bas tersebut. dalm hati, aku menyumpah. celake, silap bas.

nasib baik kat cm, ade lrt. maka aku pun bergegas naik lrt ke kl sentral. dalam perjalanan tu, bermesej2 dihantar kpd kawan aku mengharapkan die sabar menunggu, dan aku trus menyumpah nasib malang sendiri sambil berikrar tkkan naik bas nak pg mid lg.

kat sentral, ade problem lain plak. tren menghala ke seremban delay 50 minit. aduh, mlg btul. nasib baik kawan aku sedia menunggu.tp, plan untuk tgk hellboy terpakse dibatalkan. takpela, asalkan dapat jumpe. maka aku pon mencanak menuggu tren selame 50 minit.

sampai saje tren, make ratusan umat manusia yg dah menunggu tren sejak lame td menyerbu masuk. mase tu, mmg tak payah nak cakap la. segala adab sopan yg selama diamalkan mmg dah tak wujud. laki pompuan berhimpit2, tolak menolak untuk dapat masuk tren. aku pun terpakse buat bende yg same, kalau tak, menunggu lgla. tu baru nak masuk, belum time keluar kat mid.sampai pkul 5 suku. lambat 2 jam lebih. nasib baik membe aku tak marah. hahaha.

takpela, yg penting aku sampai. dapat jumpe. mmg kdg kale, hari2 macam ni akan ade, menjadi rencah hidup dan bahan ketawa kite di mase depan. hahaha. tp serius aku taknak naik bas lg pg mid. sumpah taubat. hahahaha.


**************************************************************************************

ade rakan2 yg bace blog aku mengatekan aku ni senti. hahahaha. part mane tuh? takpela senti. yg penting aku harap tulisan aku tak menyakitkan hati sesiape. kalau ade, maaf aku pohon.

jumpe lg.

Posted bySyafiq Ridhwan at 3:07 AM  

3 comments:

Unknown said... July 18, 2008 at 11:02 AM  

public transport especially bus mmg x efficient...ak aritu nk tunggu bas pon sampai give up...

senti gak eh ko rayap :P

S.U.Z.E.R.A.I.N said... July 18, 2008 at 12:48 PM  

hahaha pengalaman pahit ko la tu...hhahaa

Jason G said... July 21, 2008 at 6:45 PM  

hahahaha interesting2... aah lain kali takyah la naik bus.

Post a Comment