kerja kerja...

owh. lame rasenye tak menulis di sini. asyik terlupe. bkan ade idea pun nak tulis ape. hahaha

aku dah keje. masuk hari ni, dah 3 hari aku keje. jual aiskrim. kat uia. sambutan? agak hambar. tak berape hangat orang kate. dan company tgh berkire2 untuk tutup outlet kat situ. taknak ambil risiko rugi. mase depan aku selaku penjual aiskrim? tak berape cerah, mungkin hari isnin aku dah kene cari keje baru. hai.. sedey2. nak buat camne.

suasana keje? sangat membosankan. yela. dok menunggu customer sepanjang hari. ade orang nak beli, ade keje la. kalo tak, dok termenung sampai terlelap. part paling tak best mase nak tutup. machine tu kena basuh setiap hari. aku sorg je yg ade, make aku sorg la yg buat semua. part plg letih dalam seharian bekerja. gaji tk banyak lak tu.

tapi, tak semuanya buruk belake. ade yg menarik di sini. pekerja lain kat sini semuanye baik. aku makan dapat murah. kadang2 dapat free. diorg semua support aku. beli aiskrim, tolong promote kat student lain. diorg baik macam dah kenal aku lame.

dan ini yg buat aku kagum. dalam kafe tempat aku keje tu, semua pekerja baik sesame diorang. semua tolong menolong, bergaul mesra dan lain2 lagi.takade bermasam muke dan sebagainye. semua macam dah jadi saudara mara. bagus betul.

mgkin nila hkmah keje2 camni. stress krg, office politic tak ade, keje dgn aman. kalo nak bandingkan dengan keje lain memang ade bezanya. yela, gaji tak seberape. tp kalau gaji banyak hati tak tenang buat ape? betul tak..

ok. sampai disini saje.

jumpe lg.

Posted bySyafiq Ridhwan at 3:43 AM  

0 comments:

Post a Comment