love? perhaps?

teringat aku pade satu cerite yg aku bace kat reader's digest satu ketike dulu. cerite pasal seorg lelaki mncari cinta mggunakan kecanggihan internet.

rasenye ramai yg tau, tp takpela, aku cerite gak. cerite die lebih krg camni, laki ni ternampak seorg gadis yg dia rase sesuai jd dreamgirl die. tp, die terlepas perempuan tu dan tak dapat nak buat ape2.

kalo org cam kite ni, biasenye kite lupekan je bende camni. tp, laki ni punye smngat, die sggup buat website ntuk mintak tolong org ramai carikan perempuan tu. macam2 respons die dapat dari macam2 org. ade yg nak tolg, ade yg bagi tips, yg offer nak couple pon ade. last2, die jumpe gak pompuan tu, dan dpat gi date.

waa. mantap giler citer. bleh buat movie ni. jd, pade kawan2 yg desperate sgt nak cari psgan bleh arr tiru mamat ni punyer style, guner internet. mane tau berjaye.

jap2, cite td tak abes lg. baru2 ni, aku trbace berite kat paper mengatekan yg diorg dah break. terkejut jgak aku. dlu bkan main nak cari, pastu tibe2 je dah break. aku pun pgla mencari berite lebih lanjut pasal hal ni.

dipahamkan yg pasangan ni cume bertahan selame 2 bulan je. tak diberitahu lak kenape diorg break, mgkin masalah communication kot. brite ni tk disebarkan, dan hanye diketahui bile perempuan td diinterview oleh press dari negare asal die,australia.

hmm. nampaknye takde fairy tail ending untuk cerite cinta moden ni. ape boleh buat, kalau dah tkde jodoh, nak buat camne. cerite ni jadi bukti yg paras rupe tak menjanjikan kebahagiaan. macam yg sorg mmbe aku slalu kate, kene ade 'x factor' baru bleh jd soulmate. hehehe.

jumpe lagi

Posted bySyafiq Ridhwan at 2:51 AM  

1 comments:

Unknown said... August 10, 2008 at 12:24 AM  

"cinta bukan dari segi paras rupa"

ak amay sokong statement ko!!!

Post a Comment