hari-hari yg berlalu..

akhirnye, stelah sekian lame, aku berhenti kerje. bkan berhenti pun sebenarnye. dihentikan sebab tempat aku jual tu tak berape menjadi. so, diorg ambil keputusan untuk tutp tmpat tu.

diorg ajak aku untuk kerja ngan syarikat. gaji boleh tahan. kalau rajin ot, bleh arr dapat 1000 gak arr. lumayan tu. kerja bkannye susah pun.

tp, aku dah twar hati nak kerja ngan diorg lg. lantas aku menolak, walaupun dipujuk beberape kali. bkan ape, ade beberape bende yg aku tk puas hati semase berurusan dgn diorg dulu. cakap lain, buat lain. janji tak pernah ditepati. bikin panas je org kate. nnt bile kere ngan diorg, ape plak la diorg buat kat aku nnt.

so, sebelum ape2 terjadi, aku mengundur diri. macam aku cakap sebelum ni, biar gaji banyak pun, tp kalau tak bahagia buat ape. ckupla skali kene, takmau pisang berbuah dua kali.

jd, sementara ni, aku lg selesa duduk di rumah saje. balik bekerje? tgk keadaan, kalo rajin dan duit da kering, mgkin aku pg keje balik. tp yg pasti, tkde kaitan ngan aiskrim la. hahaha.

****
ptg td, aku ke giant atas perintah mak aku. hahahaha. mak aku sruh beli brg2 dapur, die nak masak, antaranye adalh sayur yg bername kailan.
dan part tula yg paling masalh sekali. dah sampai sane, barula aku sedar yg aku tktau macamne rupe kailan yg asal. yela, selame ni tgk yg dah siap masak je. :)
aduh, macam mane ni. tkkan nak tnye org, malu la plak. last2, aku main ambik je ape yg aku rase lebih krg macam yg aku slalu makan. harapan menggunung tggi agar tk tersalah beli. dah sampai rumah, mak aku kate yg aku sebnarnye beli sawi. rupe diorg mmg lbih krg. aduh... naseb baik tk kene marah.
hmm, lpas ni aku berazam ntuk ke dapur lebih kerap, biar aku kenal sume sayur yg ade kat dunia ni. hahaha.
jumpe lg.

Posted bySyafiq Ridhwan at 3:09 AM  

5 comments:

unknown said... August 1, 2008 at 2:49 PM  

hahaha.

mnarik cerita tkr kailan n sawi.hehe.

n azam y cmrlg : kerap ke dapur lg~

nnt x pyh la mak ko msk, nnt ak dtg, ko je msk.

dreamer said... August 2, 2008 at 2:46 AM  

::btul2 hati kene bahagia baru leh keje ngan happy

Unknown said... August 3, 2008 at 3:11 AM  

rayap, ko keje kat pasar la sng...xpon wet market tesco ke :P

Jo said... August 7, 2008 at 3:56 PM  

haha comelnye kes
mak tu sbnrnye nk kasi kenal kailan n sawi b4 fly tuh~

Wanee said... August 9, 2008 at 1:12 PM  

weii lawak gle weiii...

Post a Comment