ku ingat rosak.. rupenye..

petang tadi main futsal. 2 jam di ampang sportplanet. lame tu. pancit itu mesti, tapi memikirkan yg mmber2 aku ni cuti tak lame, maka aku gagahkan diri, main puas2. nnt tak dapat men lg, complain lak bosan duduk rumah.

selesai main, badan lesu, letih. malaysia lak perlukan sokongan aku, nak lawan thailand nih. so, kene cepat2 balik, nnt terlepas pulak. maka, bayar, salam2 dgn rakan tande perpisahan, lepas itu bergegas ke kereta untuk pulang.

setibanye aku di kereta, rakan aku a.k.a tuan punya kereta tgh termanggu2 bersama seorang lg rakan aku. kenape lak ni, bisik aku.

"apehal?"

"kereta takleh start.."

uik. pulak doh..

pengtahuan mengenai kereta aku mmg cetek, biarla hari2 tgk video topgear pun. same jugela dgn due2 rakan aku ni, harap reti je bawak kereta. maka, kami yg sgt buntu ni cube la meminta bantuan dari rakan2 yg masih ade.

skali belek, tgk macam air bateri dah kering, kate mmber aku la. maka kami mengambil keputusan untuk gune jumper, manelah tau, hidup keta ni. menambahkan lg keyakinan kami, kebtulan macha yg jadi jaga tu ade wayar jumper. maka kami pun mencuba nasib.

tapi, nasib tak menyebelahi kami. dahla kene tolak keta keluar dari parking, dah berkali2 start pun masih tak mahu lg. siap lebur wayar jumper sebab panas sgt, still takdek kesan lgsung. sia2 je.

last2, kereta tu ditinggalkan dulu, kami semua balik naik kereta kawan yg lain. kereta tu kemudiannye diselamatkan oleh jiran tuan punya kereta tu.

malam td, rase ingin tahu bersame ambil berat aku membuatkan aku bertanyekan keadaan kereta tersebut.

"ape cite keta ko?"

"ok dah.."

"ape yg rosaknye?"

"ala, wayar bateri tu loose, die tak connect.. huhu.."

serius, time ni aku terase bodoh umpama cipan. letih2 tolak kereta ape sume, rupenye2 cume wayar yg loose je?!!??!!

kene berguru pasal kereta ngan jeremy clarkson ni..

Posted bySyafiq Ridhwan at 4:05 AM  

6 comments:

Amirah Zayanah said... December 11, 2008 at 5:52 AM  

walaupon mase nak amek P dulu ade dia ajar pasal kete,
tapi mmg x membantu lgsg!
aku lg buta pasal kereta :D
at least kau tahu jugak jumper2
haha!

aiman said... December 11, 2008 at 6:50 AM  

tula.....blaja ngan pro ni....stakat enjin xley start....aku tgk sekali imbas je bley taw ape silapnye

unknown said... December 11, 2008 at 8:58 AM  

bajet tolll man kacak.. haha..


err.. agk saket jugak r stlh berusaha bersunggoh sunggoh tmbh pnt men futsal..hoho...sbr je laah..

Anonymous said... December 11, 2008 at 4:07 PM  

hhahaha,
kelaka jugak ek ko ngn kawan2 ko ni..
takpe2,ak pon baru je kenal radiator satu je kott.
:D

Syafiq Ridhwan said... December 11, 2008 at 7:16 PM  

@mirah: tu pun pasal aku pnah tgk org buat, kalau tak tak tau.. haha

@man: blah la ko, ko tau ape, bawak rakit je pun.. hahaha

@shanis: ye, saye mmg sedang bersabar ni haa.. haha

@nunie: radiator yg mane satu haa? hahaha

dancingdoll said... December 15, 2008 at 3:16 AM  

ko kire ok la..tau jumper tu ape..kalo ak xcek pape dah..trus kol bapak suh amek..haha.

Post a Comment