sembang2 kosong..

owh, dah lame tak menulis. takdela lame sgt, baru seminggu je pun. still, walaupun hasil penulisan aku tidak seprolifik nazir kimpit yg menulis post baru setiap 20 jam, hati ini sgt kepingin utk menceritakan sesuatu. maka, aku menulisla segale sampah yg bermain di fikiran aku. kalau takde mase nak bace bende yg mengarut, korg boleh berhenti bace sekarang. consider yourself warned. haha.

setakat ni, hidup aku sgt biase. kebanyakn mase dihabiskan di hadapan komputer, sekali sekala pergi bermain futsal, takpun dota (komputer gak) bersame rakan2. tu jela yg mmpu aku lakukan, smentara rakan2 yg dekat2 ni masih bercuti. nnt diorg dah blah, termanggu2 aku kesepian selama 2 bulan lbih tggu fly..

bercakap pasal fly, nampaknya macam aku seorang je yg masih tak buat ape2. dgrnye semua rakan yg ke melbourne dah ade rumah. even rakan2 kat rmit pun dah pakat rumah masing2. nampaknye, aku macam kene tidur tepi longkang jela sorang2. nak buat macam mane, dah kene tinggal.shopping lgla, nnt aku pgla menjarah segale bundle kt lembah klang ni cari kelengkapan aku. haha.

lg mengnai fly, walaupun aku malas nak bersiap, nampakye semua org bersungguh nak tolong aku. umelb bertubi2 menghantar email mengenai macam2 program untuk mereka yg nak fly ni. ade pre-departure briefing la, jumpe prof la, ntah ape2 lgla. semai mesra lak, tak cukup dgn email, hantar bukan satu, tapi DUA jemputan gi kem tu. mane diorg dapat alamat aku aku pun tak tau. semangat sgguh firsab. adik die ntah pg ke tidak.. hahaha. kalau adik kau pergi firsab suruh die bwak buah hati kesayangan die skali.. hahaha..

minggu lpas terlpas peluang untuk ke pc fair pasal balik kampung. bukan ade duit pun nak beli ape, cume nak sekdar tgk2 gadget2 terkini (cewahh.. bajet hi tech lak) ngan tgk2 laptop, mane tau berkenan. beberapa recomendation dari rakan2 mencadangkan beli asus, takpun lenovo, tapi aku tak sure, aku ni bute it sket. bapak aku syorkan hp, tp memikirkan camane laptop felix ranap dek dota 22 jam sehari dulu, rasenye aku tak berminat dgn hp.. tgkla nnt camane..

tak sahla kalau aku, rayap tak sembang pasal bola. tgk mu main lawan gamba osaka ptg tadi agak kecewa hati nurani aku ni. defend sgt mudah dibolosi. kalau gamba dah boleh score tiga, camane nak lawan ldu nnt. sgt2 jelas yg neville dah tak boleh main lg. nampak sgt yg die tak fit, walaupun alasan letih travel jauh boleh dipakai. walaupun legend, seperti mane yg kawan aku cakap, still die sendiri patut dah tau yg die tak mungkin dapat main lg utk full 90 minutes cam zaman2 die muda dulu. masih ade sinar2 kecemerlangan dari giggs dan scholes, tpi, dgn barisan pemain mude yg lg fresh dan bertenaga, tak tau berape lame lg diorg akan bertahan. agaknye diorg retired dulu dari ferguson. heh.

cakap pasal isu semasa lak. perisitwa tanah runtuh kat bukit antarabngsa, walaupun dah lame berlaku, masih lagi hangat diperkatekan. di tabloid2 malaysia, yg rasmi mahupun yg alternatif, masih lg memainkan isu ni. salah menyalahkan makin rancak berlaku, lg2 bile kerajaan negeri dgn pusat len2 kepala. masing2 taknak ngaku salah, point kat org len gak. agak kecewa gkla, kerana patutnye pade mase2 getir ni, sepatutnye semua pihak bekerjasama, tp lain lak jadinye.. hishh..

sempat juga aku tgk video di mane penduduk yg terlibat marah2 depan azmin ali. ala, yg kuar berita tu.. terkebil2 azmin menjawabnye. lawak gak aku tgk, tp agak kecewa dgn sikap lelaki tu. yela, die mangsa, mmg patut dapat bantuan, tapi takyahla sampai nak memaki hamun, hanye sebab petugas2 tu taknak tolong die pindah barang dari rumah die. hukaloh, sampai gitu sekali. patutnye die faham, yg petugas dahla sukarela dtg tolong, banyak lg kerja yg die nak buat. takkan nak layan die sorg je. bukannye die sorg bayar cukai kat mpaj. yg kalut selamatkan brg buat ape. pindah dulu, nnt dah selamat bawak la brg sket2. haii, tk paham aku manusia, walaupun aku ni manusia.

panjang rasenye aku dah menulis, baik aku berhenti dulu. kalau korang berade di sini skarang, aku ucapkan syabas, dan terima kasih kerane sggup dgr aku membebel kat sini. korgla sahabat aku dunia akhirat. hahaha..

ciao..

Posted bySyafiq Ridhwan at 5:12 AM  

7 comments:

aiman said... December 19, 2008 at 7:59 AM  

aku igt kan ko x sedar weh yg ko sorg je xde rumah lg.....xpela....ko duk r ngan awek aussie weh....lg best....luas pengalaman jauh pandangan....

dllhsn said... December 19, 2008 at 12:01 PM  

haha lek r rayap..aku pon xde rumah lagi oh..brg2 pon x beli lagi..haih..

Yat Gunners said... December 19, 2008 at 12:51 PM  

ko r uni mane rayap??lepak r weyh,aku pun xde umah lg..kitorg yg r unsw sume xde umah lg kut..aha..

btw,neville sgt la xfresh dah..xlma lg mmt kna halau r dgn gaffer..da silva lg power dowh..

Syafiq Ridhwan said... December 19, 2008 at 1:11 PM  

aku bkan ape man, awek aussie ramai dah nak aku duk ngan diorg, cume aku prefer org malaysia.. selesa sket nak cakap jawe.. hahaha

tgh rilek la ni dilos.. tu ade mase tulis blog ni... haha

aku melb la yat.. korg ramai2, aku sorg2, mane boleh.. haha

btw, neville mmg lembu.. heh

mfikhri said... December 19, 2008 at 4:56 PM  

firsab x sound ak pun suh p semai mesra..ak x g la kot..ko g la..leh jumpe budak ausis melbourne..nnt tinggal ngan drg kt sne..haha..jgn beli laptop hp yap..cpt rosak..

Syafiq Ridhwan said... December 19, 2008 at 5:45 PM  

eh, ko bace lak felix, aku nak firsab.. huahua.

taknak aku pg, nnt jd cam abg ko lak.. kakaka

Anonymous said... December 19, 2008 at 8:56 PM  

takpe2,
aku pon masih lagi bersenang lenag goyang kaki tak buat ape2.
hahaha
bile ntah baru nk cari barang2 tu sume.
:D

Post a Comment