saye sangat pelupa

title-pinjam hadi. jgn marah ye.

bukan hadi goyang saje yg sgt pelupa, nampaknye aku juge seorg pelupa.

buktinye, td aku nak kunci gate. maka, aku keluar, kunci gate, kemudian masuk balik dalam rumah. sampai je kat pintu, mak aku tanya "ko dah kunci gate ke?"

aku terdiam. aku kunci ke tidak haa? "emm, jap, pg check balik." nasib baik dah kunci.

betape dalam tempoh tak sampai seminit antara gate dgn pintu rumah pun aku boleh terlupe. dah kritikal ni.

bukan ni saje, banyak lg. selalu je terlupe yg aku tgh panaskan kopi, terlupe nak jemur baju, terlupe yg aku kunci rumah ke tidak, dan macam2 lg.

mmg la, kalau dah terlupe tu nak buat macam mane. dalam ibadah pun kalau terlupe dimaafkan. tapi tak bestla kalau selalu sgt terlupe. dah jadi tabiat, mesti ade je yg terlupe. macam pak pandir la pulak.

setakat ni okla, tak pernah lg terlupe hal2 yg penting. tp risiko itu sentiase ade. masalah ni sebelum jadi merbahaye, perlu diatasi. jgn nnt pasal terlupe aku merana.

mungkin aku perlu makan kismis ngan memory booster banyak2, biar kuat sikit ingatan aku ni.

kalau korang ade amalan yg boleh improve ingatan, sile bgtau.

Posted bySyafiq Ridhwan at 4:28 AM  

10 comments:

Amirah Zayanah said... November 8, 2008 at 4:56 AM  

haha
aku selalu lupe,
''dah kunci kereta ke belum ek?''
smpai snggup patah balek tuhh!

dllhsn said... November 8, 2008 at 5:03 AM  

petua mak aku untuk elakkan lupe bg ape2 pekerjaan yg kte akan lakukan....senang je...mulekan setiap pekerjaan dengan bismallah n ko kene fokus ape yg ko akan buat tu..means jgn melayang pkir bende2 laen..serious weh..

fiRaz faRuji said... November 8, 2008 at 5:06 AM  

lawak arr ko yap
hahahaha
geli hati aku
ahahaha
xpe yap
otak kte mmg lembab
gler skrang
coz cuti berbulan2...
huhu

Syafiq Ridhwan said... November 8, 2008 at 5:19 AM  

@mirah: wah, aku ade geng la.. hahaha

@dilos: ok, bismillah ngan fokus. thanks.

@firaz: tu la, bygkan time nak start study nnt. dah beku otak aku agaknye.

joereza said... November 8, 2008 at 10:09 AM  

bukan saye tapi kami...aku juge seorang pelupe..melayu mudah lupe

FiTRee said... November 8, 2008 at 1:58 PM  

lupe xpe jgn penyakit was-was.ade kes dlm perjalanan pon sanggup patah balik nak tgk da kunci gate belom.haha

Yat Gunners said... November 8, 2008 at 5:08 PM  

nnt dh besar lupe plak dh kawen..ahaks..

sayasangatpelupa said... November 8, 2008 at 9:14 PM  

heh...

mati2 ak ingt ko nak promote blog ak..

lololololololololololololololololol

Anonymous said... November 8, 2008 at 9:34 PM  

tau x ak slalu lupe ape??
when tgh syok bercerite la kn,
tibe2 ak x ingat da ak nk ckp ape!!
mmg slalu sgt cmni.
tension+memalukan.
haha

Syafiq Ridhwan said... November 9, 2008 at 3:05 AM  

@reza n fitree: yaa, lg ramai geng aku.haha

@hadi: takdenye aku nak promote. hahaha.

@nunie: wakakakaka, camtu pun boleh ke?

Post a Comment